torsdag 11 juni 2009

Prolog

Välkommen.

Min blogg kommer handla om litteraturens mest spännande genre, i mitt tycke - fantasy.
D.v.s detta är ingen obskyr sexblogg eller liknande, även om en skarp hjärna skulle dra vissa slutsatser..

Jag är en aspirerande fantasyförfattare. Älskar genren i alla dess former och har varit en flitig läsare enda sedan mellanstadiet då Tolkiens - The Hobbit kopplade greppet om mig.

Jag har precis påbörjat min egen första roman och lär mig yrket från första kapitlet till det sista. Jag tror jag har kokat ihop ett spännande koncept med några stora teman som jag vill klämma in i en "single-volume" av episk proportion. Har även vissa tankar rörande att publicera kapitel här på bloggen för att förhoppningsvis få lite feedback och synpunkter på mitt skrivande under resans gång. Lite orolig för upphovsrättslagar etc om någon skulle stjäla mitt koncept, men jag ser denna första roman som ett experiment och ett lärande. Ingeting jag räknar med att få publicerat (även om det vore fantastiskt).

Jag är 23 år och har ett sjukt krävande dagjobb som chef över en serviceinrättning.
Har en sambo som också kräver tid och ibland går hon ut över skrivandet, men för det mesta berikar hon mitt liv och gör mitt skrivande bättre.

Arthur B. James - fantastisk pseudonym, inte sant?

1 kommentar:

  1. "Fantasy is hardly an escape from reality. Its a way of understanding it"

    - Lloyd Alexander

    SvaraRadera