torsdag 11 juni 2009

Brandon Sanderson - en källa av ren inspiration..

Jag antar att många dedikerade fantasyfans följer Wheel of Time av Robert Jordan slaviskt och var lika förkrossade som jag när han tragiskt gick bort innan han kunde slutföra sitt livsverk.

Hans fru, Harriet valde av alla tänkbara kandidater att välja en ny och relativt okänd författare till det enorma arbetet och stora äran att slutföra WoT.

Brandon Sanderson.

Lägg det namnet på minnet säger jag bara. Han har under den tid jag följt honom varit en enorm inspirationskälla för mig. Han är otroligt öppen med skrivandeprocessen och hur han arbetar samt skrivar fantastiskt bra.

Han debuterade med en single-volume vid namn Elantris och har sedan dess klämt ur sig en trilogi vid namn Mistborn samt arbetat med en gratis e-book som nu igår släpptes som hard-cover i USA.

Warbreaker.

Hela hans process för att skriva boken var att skriva kapitel, publicera, få feedback från läsare, skriva om till en färdig bok. Känns konceptet bekant? Jag vill stjäla hans idé rakt av och hoppas väcka någon förläggares nyfikenhet.

http://www.brandonsanderson.com

Läs honom, följ honom. Han kommer bli enorm med sitt banbrytande sätt att bygga historier i fantasymiljör.

/Arthur B. James

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar