fredag 12 juni 2009

Kapitel två - DONE!

Idag kom orden betydligt enklare än igår. Det måste man säga.
Kanske var det rödvinet som hjälpte..

Dagens ordskörd nådde oanade höjder: 2665

Jag känner mig riktigt nöjd med utfallet och tempot i detta kapitel. Det var ett viktigt avsnitt för att styra historien i den riktning jag vill och tempot i det känns bra. Lite orolig för att jag har infodumpat för mycket, men det visar sig snabbt vid morgondagens revision om så var fallet. Jag är inte rädd för att skriva om. Jag vill hellre att historien rör sig framåt hela tiden och att texten justeras lite på resans gång.

Morgondagens to-do:
Jobba 8 - 18
Korrekturläsa dagens text
Korrigera ev grammatiska fel och meningsuppbyggnader
Skriva Kapitel 3
Dymomärka laptopens överkant med textraden: "Show - NOT TELL"

Nu: How I Met Your Mother - 00-talets hittils mest underskattade sitcom.
Barney är som han själv skulle sagt. AWESOME.

/Arthur B. James

1 kommentar: